czwartek, 10 marca 2016

Moja pielęgnacja skóry.

                                                 Moja pielęgnacja skóry

  Cześć wszystkim ! :) Dzisiaj chciałabym z Wami pogadać na temat mojej pielęnacji skóry.
  Może zacznijmy od określenia jaki mam typ skóry. Jest ona sucha, w niektórych obszarach szczególnie przy ustach i wokół oczu mam atopowe zapelenie skóry, żeby jeszcze było lepiej to jest przetłuszczająca się w strefie T.

Odkąd pamietam posiadałam AZS ale tylko w obrębie zgięcia łokcia. W wieku około 8 lat zniknęło mi na dobre 6 lat i znów powróciło rozprzestrzeniając sie po twarzy. Więc jak o nią dbam?

 Rano odrazu po obudzeniu sie idę do łazienki by przemyć twarz. Zazwyczaj robię to w przegotowanej, letniej wodzie i przemywam płynem z Physiogel'u. po czym odrazu nakladam warstwe kremu nawilżającego z firmy Emolium bądź z Ziaji. używam ich naprzemiennie, ponieważ mam wrażenie, że moja skóry lubi się przyzwyczajać do kremów. Po wchłonięciu kremu jestem gotowa do mojego codziennego makijażu.


 Wieczorem zmywam cały makijaż za pomocą oleju kokosowego. Jest delikatny dla mojej skóry w przeciwieństwie do płynów micelarnych bądż innych mleczek do demakijażu. Wszyscy znamy cudowne działanie tego oleju ;) . Aby pozbyć się nadmiaru oleju zmywam go delikatnym płynem z Ziaji  "Ulga", nakładam grubą  warstwę kremu a raczej balsamu Lipikar firmy La Roche i kładę się spać.
 Zazwyczaj, gdy tylko mogę chodzę bez makijażu ale teraz gdy jest okres grzewczy moja skóra umiera :(

W sytuacji, kiedy widzę, że coś sie zaczyna dziać sięgam po zwykłe wapno musujące i tabletki Oeparol, które zażywam codziennie, ponieważ nie tylko z zewnątrz potrzebne jest nawilżenie. Aplikuje specjalną maść z zalecenia lekarza a na to jeszcze dawkę oleju z awocado. Po paru dniach ostre stany zapalne znikają ale skóra i tak łuszczy się niemiłosiernie.
 Wcześniej używałam serii Lipikar i Toleriane do pielęgnacji ale jak wcześniej wspomniałam muszę zmieniać co jakiś czas kremy.
 Może Wy borykacie się z tym problemem? Jak pielęgnujecie swoją skórę? Dajcie znać koniecznie ! :)
XoXo Nicole_

12 komentarzy:

  1. Super post. :-) Chętnie będę tu częściej zaglądać. :-) Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie masz bardzo suchą skórę. U mnie sprawa jest odwrotna- cerę mam tłustą, lecz wysuszoną zabiegami dermatologicznymi (pozbywam się resztek trądziku). Jednak i w moim, jak i w Twoim przypadku najważniejsze jest nawilżenie. Ja uwielbiam stosować na noc lano krem z ziai- działa u mnie cuda, a jest naprawdę tani. Jednak nic nie działa tak dobrze jak olejki. Wcześniej używałam olejku z Alterry, którego nie mogłam używać cały czas, bo po prostu po 3 dniach mnie zapychał. Teraz mam olejek z Evree. Wydaje mi się, że jednak żaden krem nie dorówna nawilżającej mocy olejków. Jednak musisz sprawdzić, który będzie odpowiedni dla Ciebie i nie będzie Cię "zapychał".
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://maginspires.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie jest to uciążliwe... Ale czekam az sezon grzewczy się skończy i przyjdzie lato :) naszczescie nie mam problemów z zapychaniem... Zycze powodzenia i trzymam kciuki, by Twoja skóra wróciła do normy :) !!

      Usuń
  3. Fajnie że piszesz o takich rzeczach bo dzięki twoim recenzjom wiadomo co kupić a co nie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie mam problemów ze skóra, ale wiadomo że są jakieś inne, każdy jakieś ma ;/
    POZDRAWIAM MALWA

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo ciekawy wpis
    Karolina

    Być może mój blog Ci się spodoba ♡
    https://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ja kiedys mialam bardzo przesuszona skóre i tez uzywalam emolium, ale nic mi nie pomoglo. :(
    musialam zaczac brac prysznice w letniej wodze i dopiero wtedy mi sie skóra unormowala. ale nadal jest ciezko :(

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami zastanawiam się czy nie wolałabym tłustej skóry... całkowicie Cię rozumiem w tym temacie :( polecam Ci serię Lipikar naprawdę działa po jakimś czasie używania !

      Usuń